Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Дерево впало на авто: що робити, аби компенсувати збитки

Органи влади інформують
04.04.2023

Сильні вітри та навіть буревії - явища непоодинокі останнім часом. І найчастіше їх наслідком є повалені дерева. Майже після кожної бурі у новинах можна прочитати про падіння дерев на авто з подальшим їх пошкодженням різного ступеню. Звісно, постають питання: хто буде компенсувати збитки; куди звертатися та що робити? Адже падіння дерев чи великих гілок, швидше за все, відбувається внаслідок неналежного виконання своїх службових обов’язків комунальним підприємством, яке обслуговує територію чи ділянку, де були розташовані повалені дерева. Тож, як саме діяти у випадку пошкодження транспортного засобу падінням дерева для подальшого отримання компенсації (у разі наявності правових підстав), розповідає завідувачка сектору «Нікопольського бюро правової допомоги» Нікопольського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Тетяна Половинцева.

Перший крок: складання протоколу

Для фіксації пошкодження транспортного засобу необхідно зв’язатися з дільничним для складання протоколу. Важливо звернути увагу на ретельне складання протоколу, в якому буде зазначений факт огляду транспортного засобу, факт падіння дерева й те, що воно не було спиляне, зрубане або звалене третіми особами. Також варто перевірити, чи правильно дільничний вніс контактні та паспортні данні, реєстраційний номер автомобіля, точну адресу місця події та її опис.

Другий крок: пошук винних

Необхідно з’ясувати, чи відноситься дерево чи гілки, що впали, до об’єкта благоустрою, та до якого саме, хто відповідальна особа або на балансі якого підприємства знаходяться зелені насадження. Для з’ясування відповідальної особи необхідно написати звернення або запит до органу місцевого самоврядування, в якому обов’язково зазначити місце розташування дерева. за можливості додати фото місцевості.

Третій крок: свідки

Для посилення своєї правової позиції знайдіть свідків події, занотуйте їх данні (прізвище, ім’я та по батькові, домашню адресу та номер телефону). У разі необхідності свідків можна буде долучити до справи.

Для отримання компенсації є два шляхи: досудове та судове врегулювання справи

Крок четвертий: досудове врегулювання спору

Для відшкодування збитків у повному обсязі, постраждалому необхідно звернутися з досудовою претензією до відповідальної організації, на балансі якої обліковується дерево. У претензії запропонувати добровільно компенсувати збитки, які поніс власник автомобіля. Також слід звернути увагу на те, що відповідно до пункту 2.12 Правил дорожнього руху України, власник транспортного засобу має право на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки дорожнього руху.

Крок п’ятий. Судове врегулювання справи

У разі отриманні відмови у відшкодуванні заподіяної шкоди від відповідальної організації, на балансі якої обліковується дерево, яке впало на ваше авто, ви маєте право звернутися з позивною заявою до суду за місцем події. Тут вам у нагоді будуть зібрані документи, що підтверджують факт пошкодження транспортного засобу (копія протоколу, фото місцевості, копія досудової претензії та відповідь на неї). Також необхідно буде залучити свідків до розгляду справи. За подання до суду позовної заяви майнового характеру, яка подана фізичною особою, ставка судового збору становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 1070.60 грн.

Після отримання позитивного судового рішення, не забудьте отримати й виконавчий лист для примусового виконання рішення через державного чи приватного виконавця.

Якщо виникли додаткові питання правового характеру, отримати усну правову консультацію можна у контакт-центрі системи БПД телефоном: 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безкоштовні, юристи на лінії з понеділка по п’ятницю з 08.00 до 19.00, у суботу та неділю з 09.00 до 18.00. Для з’єднання з оператором у голосовому меню натисніть 3).

Номер для дзвінків з-за кордону +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону за тарифами вашого оператора зв’язку).

Усі сервіси системи БПД за посиланнямhttps://linktr.ee/legalaid.gov.ua

Якщо Ви, або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правовою допомогою до сектору «Новоселицьке бюро правової допомоги» розташованого за адресою: м. Новоселиця, вул. Чкалова, 7, (перший поверх будівлі Новоселицької міської ради)  (03733) 5-07-20. 

Також консультацію Ви зможете отримати, написавши на нашу електронну пошту Бюро novoselytske@legalaid.cv.ua   та chernivetske@legalaid.cv.ua.

 

2023 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше